.BERTEMU MALAIKAT.

Pejam dan celik tanpa disedari sudah 22 tahun aku terpacak di Pentas Agung ini. Kadang-kadang aku terlupa bahawa aku dicampakkan di Pentas Agung ini untuk menjadi pelakon yang taat dan patuh kepada skrip kehidupan dan memenuhi citarasa kehendak Tuan Pengarah yang Esa. Namun asyik terlupa skrip sahaja dan seronok melayan keseronokkan.

Andai diberi peluang, ingin sekali untuk aku untuk bertemu malaikat yang berada di bahu kiri aku ini. Lalu bertanya aku kepadanya. Berapa juta helain kertas telah digunakan bagi mencatit dosa-dosa yang telah aku lakukan sepanjang menumpang di Pentas Agung ini?

Merendahkan diri dengan perasaan segan, malu dan takut ingin juga aku bertanya kepada malaikat di bahu kanan aku yang menjawat tugas sebagai pencatit kebaikan:

Adakah ianya bertugas sesibuk malaikat di kiri aku? atau sebaliknya:-(